Doktor Idiot

God morgon läsare!

Idag gick jag upp klockan 08.00, tro det eller ej. Jag var tvungen att ringa till vårdcentralen för nu måste jag verkligen bli av med min förkylning som jag har haft sedan början av december. När jag väl kom till doktorn så får jag såklart en sån där (invandrare) inte för att jag hade något emot det från början, men när jag väl kom in ! Herregud!
Han satt och hängde på sin stol som om han inte hade sovit på flera dagar och såg bara allmänt trött ut. Det var någonting i hans blick som sa mig att "Vafan jag skiter väl i om du har varit förkyld". Det var precis som om de hade hittat honom ute på någon soptipp. Dessutom kunde han i princip Ingenting och sånt kan göra mig tokig. Är man läkare ska man väl fasen kunna sin sak. Han började med att han ville ge mig Bricanyl, haha men det är ju mot astma sa jag då. Ja säger han, det kan ju vara det. Ehh nej säger jag, jag har redan haft astma och det är ingen jävla astma jag har, det är förkylning! Han envisades vidare precis som om det inte alls var ngn vanlig förkylning. Suck. Och så frågade han vidare om vad jag hade haft på halsen, TBC sa jag och då sa han direkt att det var det jag hade fått tillbaka. Haha nej sa jag, man blir imun mot det om man har haft det en gång? Jävla pucko. Då säger han : ja det kanske stämmer. (idiot tänkte jag då) Han kan ju inte komma fram till fler dumma förslag så till slut så sa jag att: Snälla ge mig bara vanlig pencilin och hostmedicin typ. Jaja så till slut gick han med på det efter många om och men. Då säger han: ja lilla baby, det går ju inte att undersöka mer när du bor i Norge. (ÖÖÖÖÖ! nu började jag bli trött på idioten asså). Och dessutom sa han hur dåligt allt var i Norge och blablabla.. då tänkte jag bara sagt att hörrudu, dom lär ju inte ha sämre doktorer än på Vallås i alla fall. Men det höll jag inom mig. Till slut säger han: du ska få pencilin, det är väldigt bra och morfin i så du blir nog lite trött (haha morfin, huh okej) och dessutom någon jävla hostmedicin som ska göra susen.

Jag kan ju säga att jag ska byta vårdcentral, aldrig mer Vallås!





Nu ska jag och frida gå ut och gå runt Nissan <3

Kommentarer
Postat av: Malin

HAHAHA vilket jävla miffo säger ja! va han verkligen legitimerad läkare? :O man börjar ju verkligen undra!;P nu sitter jag i gbg o bussen ska strax börja rulla igen! tror du skall byta vårdcentral!! ;D haha puss

2009-04-07 @ 11:58:46
URL: http://maalinbengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0