En död, flera berörda

Ni kan aldrig gissa vad som har hänt en dag som denna. Dagen börjar bra, precis som vanligt. Mycket tjat på jobbet om allt från himmel till hav. Efter frukosten dyker "Sudden" en kille som jobbar på ICA och som brandman upp. Han letar efter Roger, min arbetskamrat (45 år). Roger kommer fram och helt plötsligt står det en polis brevid. Hmm tänker man? Vad har hänt... polisen berättar för Roger att hans fru sitter på polisstationen i Lidhult och är helt knäckt. Men varför? Vi fick gå ut från rummet och förstår ingenting. Han har en dotter som försöker ta sitt liv i princip dagligen på psyket i Växjö. Det måste vara hon som har dött tänker alla. Roger går och hämtar sin jacka och säger till oss "Jag kommer inte på några dagar, det har hänt en sak inom familjen." Sen går han därifrån med tårarna i ögonen.
Klockan halv 11 har vi möte, det är Rogers SON som har tagit sitt liv, genom att på torget hänga sig själv på lekplatsen. Herregud kan det bli mycket värre för honom?
Han:
- betalar 2 hyror
- jobbar jätte mycket för att ha råd med allt
- har kanske snart inget jobb pga varseln
- har en dotter som vill ta sitt liv dagligen
- känner knappt sina föräldrar

Kan det bli mycket värre för honom nu? Jag tänker på dig Roger, dig, din familj och alla anhöriga!
18 År blev Alexander, du hade hela livet framför dig! R.I.P!

Jag kan säga som så här: jag hade både ont i magen och mådde illa efter båda mötena idag och fortfarande känns det konstigt i min mage, hur känner sig Roger då?

Kommentarer
Postat av: Josefin

Usch fyfan så hemskt! :(

2008-11-10 @ 20:52:22
Postat av: linus karlsson

Det var lekplatsen bakom vårat hus :S

2008-11-11 @ 00:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0