Hej Aker Brygge!

TJAAAAA!

Ännu en dag i Oslo har passerat och ja, jag trivs fortfarande som fisken i vattnet. Idag var vi på vårt kommande jobb och pratade med "chefen". Haha schysst snubbe. Han frågade hur gammal vi trodde han var. Jag började gissa... 27 typ, inte yngre i alla fall. Hmm Josse som tyckte han var skit snygg sa typ 25 eller något sånt så vi låg väl rätt högt. Nehe då var han född år 85! Herregud. Bara 4 år äldre och får ut mer än 60 000 i månaden? =) 2 år tog det för honom att hamna där han är idag. Haha dit siktar jag! Han berättade mycket intressant och vad han själv varit med om under de 2 åren. Jag ska fan komma högst upp jag med! Nu ska här satsas. Men det bästa var ändå... han berättade:

♥ Varje månad ordnar han en stor fest på ett uteställe som han hyr för företaget (bara ungdomar) och bjuder på allt.
♥  Säljer man jätte bra kan man få resor, sist åkte en tjej förra veckan till London på en weekend som de betalade. (tidigare hade en tjej fått en resa till Brasilien i en månad!!! BETALD!)
♥  De bokar ofta resor. Förra månaden var alla i Hemsedal, dubbeldäckare dit och sen hyrde dom ett uteställe och hotell)
♥  Han frågade om vi sysslade med ngn idrott, jag och josse direkt: JA FOTBOLL. Då menade han att jaha vad kul, då ska vi kanske starta ett fotbollslag till sommaren? VI: JAAAA! =) Så nu blir det till att ta med dojorna hit =)
♥ Det är lätt att komma upp i en grym lön (vilket han menar över 40 000 kr/mån.. dit siktar jag!.. till en början!

Ikväll har vi varit på Aker Brygge, Linus har shoppat och vi har även köpt buss/trick/t-bane månadskort. Så nu ska här åkas. Vi åkte och köpte mat på KIWI. Gud vad mkt gröna färger det fanns i den affären. Sedan gick vi genom aker brygge nere vid vattnet på väg hem. Så här såg det ut, tyvärr fick jag ta med mobilen för jag hade glömt min kamera hemma.



En å? Bäck? eller något från fjorden som går emellan husen så det går fiiiina upplysta broar över! =)




Står på samma bro fast ut mot fjorden, fullt med mysiga och dyra båtar! =)




Lägenhetshus precis nere vid vattnet.




Där ser man en bro.

Jag lovar att fotografera i dagsljus då man verkligen ser hur pampigt det är =)

Imorgon ska vi vara på jobbet redan 08.15 och träffa alla andra som jobbar där. Hmm var väldigt många sa han, så vi skulle inte vara rädda. Samt att nu kommer äntligen alla mina fina kläder till användning, eftersom man ska vara finklädd typ. Imorgon ska man även träffa sin teamleader och följa med ut på stan och försöka lära sig att sälja sin produkt. Vi ska börja med omega3 vilket ska vara väldigt lätt eftersom det redan finns ca 400.000 (tror jag det var) medlemmar. Men redan efter ett tag skulle man få byta sig upp om man var duktig. Snart Andra Avenyn (JA, vi har svenska svt!) Sen duscha och sova!


Matilda - en glad jänta i Oslo

Kommentarer
Postat av: Evelina

Ååh vad mysigt ni ser ut och ha det och gud så bra att det går bra med jobbet! Hälsa Josse att jag tänker på henne alla timmar på dygnet när jag inte sover!

2009-03-04 @ 19:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0