Torsk, potatis och kallsås!

Nu snackar vi käk, asså det må ha varit det godaste jag ätit sedan jag kom hit =) Och eftersom Josse blev helt kär, likaså Linus av att bara titta på maten så tänkte jag bara berätta för er andra hur jag gjorde. (om jag kommer ihåg)

1 st liten toskfilé
2 potatisar (som man kokar!)
1 Gräddfil
3 Msk Majonäs
Salt
Citronpeppar
1/4 rödlök
1 Msk Dill

Nu kör vi: Matildas Kokbok

♥ Koka potatisen tills den är färdig kokt!
♥  Släng ner fisken i en tallrik med ett vispat ägg, sedan ner i mjöl och ströbröd (eller som jag, mjöl och så rev jag gammalt bröd som jag torkat)
♥  Daska på fisken på stekpannan och låt den steka ca 5-6 min på varje sida
♥  Skär rödlöken i små bitar och blanda resten av ingredienserna med varandra till en kall sås!
(man kan ju ha goda grönsaker till, men eftersom jag knappt hade några kvar så blev det  bara paprika!)

Hoppas det smakar! ♥





♥  TOK GOTT ♥  (om ni inte tror mig, fråga Josse)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0