Sjukhuset-vistelsen

Igår var dagen då jag skulle sätta in min spiral, och man kan säga som såhär: Det gick inte riktigt så bra som jag hade hoppats på.
Jag kom dit, barnmorskan stoppade in den, visst det gjorde ont men ingen sån smärta som man inte klarar av ett litet tag. Det var ungefär som väldig menssmärta.
När vi var klara skulle jag ta på mig igen, men då börjar det snurra i huvudet. Öronen fick lock och just dessa två grejer händer alltid precis innan jag ska svimma. Jag fick sätta mig ner och barnmorskan Cecilia var verkligen världens bästa! Hon lugnade ner mig och svetten bara fortsatte att rinna på mig, efter en stund hade jag så ont i magen att jag inte kunde ligga ner på sängen längre och att sitta gick inte heller. Cecilia fick följa mig och stödja mig bort till ett eget rum med säng, men det gick verkligen inte att gå, jag föll ihop.. det gjorde så jävla ont!! Barnmorskorna pratade med varandra sinsemellan och jag lyckades höra att så här ont ska man inte behöva ha. De bestämde sig för att köra upp mig till en doktor som skulle få titta på mig. De kollade så att spiralen satt rätt och det gjorde den, jag fick en tablett av något slag och frös som om jag skulle varit utomhus naken i 30 minusgrader, men egentligen hade jag ett linne, en stickad tröja, en dunjacka och 2 filtar. Efter 1 timme släppte den värsta magsmärtan och Martin fick komma och hämta mig. Ush, hemska dag! Det är tur att spiralen får sitta inne 5 år för detta ska jag aldrig mer utsätta mig för!
Nu ska ni inte bli rädda för att sätta in en spiral, för så här ont ska det vanligtvis inte göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0