Mötet med han jag mest av allt ville träffa.

Skulle helst av allt vilja ha massa bilder från allt vi gjort tillsammans och tillverkat mig ett kollage/en tavla av dem!

Bestämde mig under dagen på jobbet att jag skulle stanna kvar och jobba över eftersom vi måste det denna veckan och 5 veckor framåt eftersom vi ligger såpass mycket efter. Jag stannade kvar en timme, åkte hem och hälsade på farmor. Längesen jag var där och hon var så gullig och gjorde stekt korv och ägg med massa goda mackisar :) Tack farmor! Sedan kom min tösabit Isabell cyklandes och vi gick upp till Lomövallen och tittade på killarna när de spelade match mot Kvibille och vem kommer där som tränar om INTE! HENKE! Min förra tränare, lärare, mentor kom gåendes och ååå vad glad jag blev, sprang och kramade honom och det kändes som om vi kramades i 10 år. Jag blev så glad och kom att tänka på alla snälla och gulliga saker han sa sista dagen och för det andra sa han det egentligen under hela tiden. Han påminde mig även om mitt champangeglas som fortfarande står hemma hos honom. Så nu har jag en anledning till att åka dit och hälsa på honom och hans tjej! =) När jag såg dig tänkte jag direkt, Jag vill börja skolan igen, jag vill ha henke som mentor igen, jag vill golfa för första gången i mitt liv med henke och få ett roligt diplom som jag genast ska hänga upp på dörren, jag vill träna fotboll med henke, jag vill skratta med henke, jag vill ha dåliga idrottslektioner av oss elever med dig, jag vill gå i skolan och träffa dig varje dag med ett leende på läpparna. Jag tror att alla som gick i min klass tycker likadant. Du var en lärare, en person som jag aldrig kommer glömma. Du kommer, som du sa till oss "alltid vara bäst, ingen kan ersätta"
Du är en lärare som alltid kommer slå alla andra med hästlängder, När jag tänker på ditt tal på studentdagen börjar nästan tårarna rinna. Hur kan man vara så bra som dig? Hur kan man alltid ha ett leende på läpparna? Hur kan man tränga sig i kön till matsalen utan att någon säger något? Hur kan man alltid peppa på i motgångar med den glöden i ansiktet? Hur kan man ha så roliga och intressanta lektioner? Hur kan man bli bästa vän med alla i en klass? Hur kan man sitta och prata om relationer med klassen i matsalen? Hur kan man skratta åt och med dig och må så otroligt bra? Hur kan man ha upplevt sin bästa lisebergsresa med dig? Hur kan man göra 27 personers 3 år på gymnasiet till de bästa i deras liv? Hur kan man inte sakna dig?




En av alla dina roliga lektioner ute i skogen ♥


      

Lisebergsresan som är Helt Oförglömlig ♥





Sista fotbollslektionen med dig ♥ (självklart ska du vara med och leka! )


Helst av allt vill jag åka tillbaka i tiden, uppleva 3 nya år med vår klass och dig Henke. The truth is, I miss you so.

Kommentarer
Postat av: frida

fint skrivet matilda:)

2008-09-03 @ 08:14:11
URL: http://frriiidaa.blogg.se/
Postat av: emma

ååh, det är ju så man blir tårögd. Tänk om man kunde spola tillbaka tiden så bra det skulle vara

2008-09-03 @ 14:31:38
Postat av: frida

vill oxå spola tbx tiden.. saknar det bajsigt mycket:(

2008-09-03 @ 19:52:42
URL: http://frriiidaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0